Geachte Klant,

Geachte klant,

U nadert de betaalafdeling van onze supermarkt. Voor een vlotte en vlekkeloze transactie maken wij u graag attent op de volgende punten:

  • Het is niet verboden om een groetende caissière gedag terug te zeggen. Naast het opkomen van de zon is haar glimlach het enige dat u vandaag gratis krijgt. Koester dit moment!
  • Geef ongewenste impulsaankopen terug aan de caissière en verstop ze niet in het kassamandje. De dertig mandjes die er na uw bezoek bovenop belanden, bevorderen doorgaans niet de verkoopbaarheid van het door u achtergelaten artikel.
  • Als u voorafgaand aan het bezoek aan onze supermarkt een driedaags vooronderzoek heeft afgerond naar de reclamefolder, vraag bij aanvang van de transactie dan niet welke van uw producten exact in de aanbieding zijn. Het geeft uw directe omgeving de indruk dat u lijdt aan de eerste symptomen van Alzheimer.
  • Het plaatsen van een “beurtbalkje” achter uw laatste boodschap is verplicht. Zonder dit attentiemiddel zal de caissière doorgaan met scannen en moet u de boodschappen van uw buren betalen. De zonnige zijde van deze maatregel is dat u hierna nooit meer vergeet om een beurtbalkje te plaatsen.
  • Als u eerst uw tasje afgerekend wilt hebben, is het handig als u deze niet achteraan op de band legt. De lengte van de kassaband is helaas niet afgestemd op de armen van de onze medewerkers.
  • Natuurlijk mag u nog even snel een vergeten product uit de winkel pakken op het moment dat u aan de beurt bent om te betalen. Onze medewerker zal geduldig wachten op uw terugkomst. Evenals de overige klanten in de rij.
  • Het staat u vrij een telefoongesprek te voeren tijdens de afrekenfase. Neem het de caissière echter niet kwalijk dat zij als gevolg hiervan u niet attent maakt op het afgeven van uw voordeelkaart of emballage bon. Bij onverhoopte problemen kunt u ons altijd bellen. Het nummer staat op de bon waar u waarschijnlijk niet om gevraagd heeft.
  • Onze medewerkers kunnen het niet helpen dat u vanochtend zonder kortingskaart van huis bent gegaan. Daarom kunt u niet van hen eisen dat zij uw probleem oplossen. Maar als u het vriendelijk vraagt, is er veel mogelijk!
  • Als u onder het motto “Geld is Geld” probeert één pakje sigarettenvloei af te rekenen met een briefje van €50,- bedenk dan dat geld ook geld is als u €49,75 terug krijgt in klinkende munten.
  • Als het PIN display de tekst “Even geduld A.U.B.” aangeeft, probeer dan ook daadwerkelijk om enige vorm van geduld in acht te nemen. Oeverloos op de toetsen drukken bevordert doorgaans niet het verloop van een vlekkeloze transactie. Bovendien is het zinloos om een elektronisch apparaat te laten merken dat u haast heeft: het zal zich altijd tegen u keren!
  • Bezig bij een onverhoopte discussie met een caissière nooit de zin dat de klant Koning is. Het Koningschap is tegenwoordig slechts een louter ceremoniële aangelegenheid en de Minister van Financiën draagt de verantwoordelijkheid voor het beheer van de geldkist.

Wij wensen u nog een prettige dag en graag tot ziens!

Leave a reply